Skip to main content

Με έτος ίδρυσης το 2018, δηλαδή με ιστορία λίγο παραπάνω από δύο χρόνια, θα μπορούσες να πεις ότι η Kali είναι μια Start-Up στον χώρο του audio, αν και ο ενδημικός κυνισμός του χώρου θα σου κόλλαγε άλλους χαρακτηρισμούς, όπως rookie, greenhorn, ή -απλώς- πρωτάρης. Αλλά τι αξία έχει η ηλικία; Μικρή, μάλλον, όταν πίσω από την εταιρία βρίσκεται ένας κάποιος Charles Sprinkle. Ποιός είναι αυτός και τί είναι το PL-6 Lone Pine; Είστε στο σωστό μέρος.

 

Για να μην μακρηγορούμε, συγκρατείστε τις εξής πληροφορίες: Πριν ξεκινήσει την Kali Audio, ο Sprinκle είχε ως μέντορες δύο από τα σημαντικότερα ονόματα του χώρου, τον Sean Olive και τον Floyd Toole (άνθρωποι οι οποίοι, αν μη τι άλλο, θα του δίδαξαν ακουστικό ορθολογισμό). Εργάστηκε ως σχεδιαστής συστημάτων στην JBL και το όνομά του βρίσκεται πίσω από το κορυφαίο μόνιτορ Μ2 και την σειρά LSR3. Είναι ο άνθρωπος που δημιούργησε τον κυματοδηγό Image Control της εταιρίας. Οπότε, από βιογραφικό, πάει καλά ο Charles. Το θέμα είναι τι θέλει να πετύχει με την Kali.

 

Low Budget Stories…

 

Αν κρίνουμε από το πρώτο προϊόν της εταιρίας, το LP-6 στην σειρά Project Lone Pine, ένας από τους βασικούς στόχους της εταιρίας είναι οι λογικές τιμές, δηλαδή ένας καλός λόγος τιμής προς απόδοση. Με κόστος λίγο πάνω από τα €350,- για ένα ζευγάρι ενεργά μόνιτορ, το LP-6 φαίνεται να πληροί αυτή την προδιαγραφή, υπό την προϋπόθεση φυσικά, ότι κάνει αυτά που υπόσχεται. Κι επειδή στον λόγο τιμή/απόδοση, εκτός από την τιμή, υπάρχει και ο παρονομαστής, αξίζει να δούμε τι έχει σκεφτεί ο Sprinκle για το συγκεκριμένο ηχειάκι, το μικρότερο της σειράς, αφού υπάρχει και το LP-8, ένα πανομοιότυπο ηχείο με λίγο μεγαλύτερη καμπίνα και οκτάρι γούφερ.

Το πρώτο πράγμα που παρατηρείς, φυσικά, είναι η μπάφλα. Εκμεταλλευόμενος τις οικονομίες κλίμακας που προσφέρει η βιομηχανική παραγωγή στην Κίνα, το LP-6 έχει μπάφλα από συνθετικό υλικό (ABS) και μάλιστα σε δύο επίπεδα. Το πρώτο επίπεδο είναι η κυρίως μπάφλα, όπου είναι διαμορφωμένο το bass reflex και το δεύτερο περιβάλλει τα μεγάφωνα διαμορφώνοντας τον χώρο γύρω από αυτά. Η χρήση συνθετικής μπάφλας απελευθερώνει από τις δυσκολίες του MDF και επιτρέπει την δημιουργία σύνθετων επιφανειών. Τις βλέπεις παντού στο LP-6: Ελαφρώς καμπυλωμένη επιφάνεια, Οπή bass reflex με προφίλ το οποίο είναι βελτιστοποιημένο από αεροδυναμικής άποψης (για να μην θορυβεί) και η σπεσιαλιτέ του Sprinκle, ένας κυματοδηγός γύρω από το τουίτερ, ο οποίος βελτιστοποιεί την ακτινοβολία του στον χώρο. Κάπου μεταξύ των μεγαφώνων υπάρχει και το κλασικό (για ηχείο στούντιο) LED, που δείχνει ότι το ηχείο είναι σε κατάσταση On.

To LP-6 είναι ένα ενεργό near field monitor δύο δρόμων, δύο μεγαφώνων. Για τις υψηλές συχνότητες χρησιμοποιεί έναν μαλακό θόλο ίντσας (με τον κυματοδηγό του) και για τις χαμηλές/μεσαίες ένα μιντ/γούφερ 6.5 ιντσών με κώνο από πλαστικοποιημένο χαρτί (το αγαπημένο υλικό του σχεδιαστή) με πηνίο φωνής μεγάλης διαμέτρου. To ενεργό φίλτρο έχει συχνότητα cross στο 1.5kHz. Για την οδήγηση των μεγαφώνων, χρησιμοποιούνται δύο ενισχυτές με διακοπτικό στάδιο ισχύος (τάξης D) με ισχύ 40W ανά κλάδο. Το σύστημα έχει απόκριση συχνότητας 39Ηz-25kHz (-10dB) και ο προσδιορισμός “near field” είναι πραγματικός: Αν και το ηχείο δεν είναι μικρό, έχοντας ύψος 36 εκατοστά και πλάτος 22, μπορείς να το ακούσεις από αρκετά κοντά, στα 80 εκατοστά.

 width=

 

Πολλά κουμπιά βρε παιδί μου…

 

Μια χαρά είναι. Το LP-6 περιλαμβάνει όλα όσα είναι απαραίτητα για την σωστή του χρήση. Αυτό μεταφράζεται σε τρεις εισόδους, από τις οποίες η μια single ended (RCA) και οι δύο balanced (TRS 6.35mm και XLR), ένα ρυθμιστικό στάθμης με “κλικ” στα 0dB και έναν οκταπλό μικροδιακόπτη DIL για τις ρυθμίσεις του ηχείου. Εδώ, έχουμε, κατ’ αρχήν ένα βασικό ρυθμιστικό τονικότητας με θέσεις που τονίζουν ή εξασθενούν τις χαμηλές και τις υψηλές συχνότητες κατά ±2dB, ώστε το ηχείο να προσαρμόζεται στο σύστημα και τα ηχητικά χαρακτηριστικά του χώρου, καθώς και μια σειρά ρυθμίσεων αντιστάθμισης των ορίων του χώρου (boundary compensation),  οι οποίες βελτιστοποιούν την συμπεριφορά του LP-6 ανάλογα με την θέση του. Υπάρχουν τρεις ρυθμίσεις για τοποθέτηση σε βάση, τρεις ρυθμίσεις για εφαρμογές desktop audio, μια ρύθμιση για τοποθέτηση σε βάση τοίχου και μια ρύθμιση για τοποθέτηση σε κονσόλα (μίξης, όχι της γιαγιάς). Εν ολίγοις, είναι δύσκολο να βρεθείτε σε δύσκολη θέση όσον αφορά στην εγκατάσταση.

 width=

Εμείς ακούσαμε τα LP-6 σε δύο θέσεις. Μια συμβατική (σε απόσταση λίγο πάνω από τα 2 μέτρα) και μια ως ηχείο desktop (σε απόσταση κάτω από 1 μέτρο). Το παιχνίδι με τα ρυθμιστικά τονικότητας και της αντιστάθμισης ορίων δεν είναι μόνο διδακτικό αλλά και απαραίτητο αν θέλεις να πάρεις το μέγιστο δυνατό από το ηχείο. Και στις δύο περιπτώσεις η στερεοφωνική εικόνα, η απόδοση της λεπτομέρειας στην περιγραφή των χώρων και ο αέρας με εξέπληξαν ευχάριστα, με δεδομένο την τιμή του ηχείου. Το LP-6 είναι ένα πραγματικό monitor, αποκαλυπτικό και διαφανές που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για δουλειά (δηλαδή για να κάνεις επιλογές σε επεξεργασία ήχου αξιολογώντας τα αποτελέσματα ακουστικά). Ταυτόχρονα εμφανίστηκε τονικά ουδέτερο, ίσως ελάχιστα εμφατικό χαμηλά (κάτι που μπορείς να διορθώσεις, φυσικά με τα ρυθμιστικά, αν δεν σου κάνει, υπογραμμίζει όμως ευχάριστα τον ρυθμό), με καλή έκταση ψηλά και πολύ καλή αίσθηση φωτεινότητας.

Σε χρήση near field το ηχείο ακούγεται ελάχιστα αιχμηρό (λίγο πιο ζωντανό από όσο έχω συνηθίσει, θα έλεγα) αλλά όταν στο παιχνίδι μπει και ο χώρος (απομακρυνθείς δηλαδή, λίγο, από το direct field) κερδίζει λίγο σε ηπιότητα και γίνεται πιο ξεκούραστο.

Χαμηλά, υπάρχει καλή έκταση, δεδομένου του όγκου (και του γούφερ), με την κατώτερη περιοχή να ακούγεται αέρινη, αλλά όχι απούσα, με καλή απόδοση των ρυθμικών μερών και αίσθηση ομοιογένειας. Θεωρώντας πρόκληση της δηλώσεις για το σιωπηλό bass reflex, προσπαθήσαμε, σε ρυθμό near field να το κάνουμε να ακουστεί. Αποτυχία. Το ηχείο, κάποια στιγμή, έφθασε στα όριά του. Η πόρτα, όχι.

 

Πλήρως εξοπλισμένο σε ό,τι αφορά τις δυνατότητες και με προσοχή στις κρίσιμες λεπτομέρειες, το LP-6 έχει όλα τα απαραίτητα προσόντα για να θεωρηθεί ένα πολύ καλό μόνιτορ στην χαμηλή κατηγορία τιμής. Αν ψάχνετε κάτι ακριβές, δυναμικό, και προσεγμένο αλλά έχετε κι έναν προϋπολογισμό πάνω από το κεφάλι σας, το LP-6 είναι κομμένο και ραμμένο στα μέτρα σας.

 

 

Overview

 

Περιγραφή: Ενεργό Near Field Monitor

Δρόμοι/Μεγάφωνα: 2, 1x τουίτερ μαλακού θόλου με κυματοδηγό, 1x μιντ/γούφερ 6.5 ιντσών από πλαστικοποιημένο χαρτί.

Φόρτιση: Bass reflex (στην μπάφλα)

Ενισχυτές/Φίλτρο: Κλάδος HF 1x40W, κλάδος LF 1x40W (τάξης D), συχνότητα cross 1.5kHz.

Είσοδοι: 1x single ended (RCA), 1x balanced (TRS 6.35mm), 1x balanced (XLR).

Ρυθμίσεις: Στάθμης, Τονικότητας (LF/HF ±2dB), αντιστάθμισης ορίων του χώρου.

Απόκριση συχνότητας: 47Hz-21kHz (±3dB), 39Hz-25kHz (-10dB).

Μέγιστη στάθμη: 112dB.

Απόσταση ακρόασης: 0.8-2.2m.

Διαστάσεις: 359x222x260 (mm, υxπxβ).

Βάρος: 7kg.

 

Τιμή: €358,- (ζεύγος).

info: Audiodesigner, τηλ.: 2310-329.232, web: https://www.audiodesigner.gr/,

https://www.kaliaudio.com/

Το άρθρο δημοσιεύτηκε στο τρίτο τεύχος του YELLOWBOX από τον Δημήτρη Σταματάκο._YB