Skip to main content

Πίσω από κάθε μεγάλο καλλιτέχνη, κρύβεται και μια σπουδαία γυναίκα. Μια φράση που αν και παραφρασμένη, κρύβει μια ολόκληρη ιστορία, στην περίπτωση του Μπομπ Ντίλαν.

Ένα από τα σπουδαιότερα άλμπουμ του Μπομπ Ντίλαν, ήταν το «Bringing It All Back Home»  (γνωστό ωςSubterranean Homesick Blues σε ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες) είναι το πέμπτο στούντιο άλμπουμ του Αμερικανού τραγουδιστή-τραγουδοποιού Bob Dylan . Κυκλοφόρησε στις 22 Μαρτίου 1965, από την Columbia Records . Το πρώτο κομμάτι, ” Subterranean Homesick Blues “, έγινε το πρώτο single του Dylan στο chart στις ΗΠΑ, ενώ το Bringing It All Back Home έχει χαρακτηριστεί ως ένα από τα μεγαλύτερα άλμπουμ όλων των εποχών από πολλές εκδόσεις.

Το συγκεκριμένο άλμπουμ γνώρισε μεγάλη ανταπόκριση από το κοινό και για τη μουσική του, αλλά και για τη φωτογραφία του εξωφύλλου.

Ο Ντίλαν είναι  σε πρώτο πλάνο με μία γάτα αγκαλιά και κοιτάζει τον φακό, ενώ πίσω του υπάρχει μία γυναίκα με κατακόκκινο φόρεμα που κάθεται στην πολυθρόνα μπροστά στο τζάκι με ένα τσιγάρο στο χέρι. Αμέσως δημιουργήθηκε ένας μύθος γύρω από τη φωτογραφία, με πολλές κριτικές και εκδοχές από τους λάτρεις του Ντίλαν.

Μια από τις φήμες ήταν ότι  η γυναίκα ήταν ο ίδιος ο Ντίλαν με γυναικεία ρούχα, που απεικόνιζε τη γυναικεία πλευρά της ψυχής του (σύμφωνα με τον μουσικοκριτικό Νιλ ΜακΚόρμικ στην Telegraph). Βέβαια, αυτά ήταν φήμες.

Σύμφωνα με τον φωτογράφο Ντάνιελ Κράμερ, στη φωτογραφία ήταν η Σάλι Γκρόσμαν, η σύζυγος του τότε μάνατζερ του καλλιτέχνη, Αλμπερτ Γκρόσμαν και η  φωτογραφία από το  σπίτι τους.

Ορατό πίσω από την Grossman είναι η κορυφή του κεφαλιού του Dylan από το εξώφυλλο του Another Side of Bob Dylan, κάτω από το δεξί της χέρι είναι το περιοδικό Time με τον Πρόεδρο Lyndon B. Johnson ως ” Man of the Year ” στο εξώφυλλο του τεύχους της 1ης Ιανουαρίου 1965. Υπάρχει μια φυσαρμόνικα που ακουμπά σε ένα τραπέζι μπροστά της. Πάνω από το τζάκι στο μανδύα ακριβώς στα αριστερά του πίνακα βρίσκεται το άλμπουμ του Lord Buckley, The Best of Lord Buckley . Δίπλα στον Λόρδο Buckley είναι ένα αντίγραφο του GNAOUA, ενός περιοδικού αφιερωμένου στον εξορκισμό και την ποίηση από το λογοτεχνικό κίνημα Beat Generation που εκδόθηκε από τον ποιητή Ira Cohen, και ένα γυάλινο κολάζ από τον Dylan που ονομάζεται “The Clown” φτιαγμένο για τον Bernard Paturel από χρωματιστό γυαλί. 

Ο Ντύλαν κάθεται μπροστά κρατώντας τη γάτα του (που ονομάζεται Rolling Stone)  και έχει ένα ανοιχτό περιοδικό με μια διαφήμιση για τη Ζωή του Jean Harlow ‘s Life από τη αρθρογράφο Louella Parsons που στηρίζεται στο σταυρωμένο πόδι του. Τα μανικετόκουμπα που φορούσε ο Dylan στην εικόνα ήταν ένα δώρο από την Joan Baez , καθώς αργότερα αναφέρθηκε στο τραγούδι της το 1975 ” Diamonds & Rust “. Ο Daniel Kramer έλαβε υποψηφιότητα για Grammy για το εξώφυλλο του άλμπουμ για τη φωτογραφία.

 width=

Όλη αυτή η ιστορία ήρθε στην επιφάνεια επειδή η Σάλι Γκρόσμαν πέθανε την περασμένη εβδομάδα στο σπίτι της, στο Γούντστοκ της Νέας Υόρκης, σε ηλικία 81 ετών.

Η Σάλι Γκρόσμαν ήταν πάντα στο χώρο της μουσικής. Είχε  στούντιο ηχογράφησης, ένα θέατρο και συναυλιακό χώρο και άλλες επιχειρήσεις που είχε κληρονομήσει από τον σύζυγό της, όταν αυτός πέθανε σε ηλικία 59 ετών από καρδιά, το 1986.

Το άλμπουμ κλείνει με το ” It’s All Over Now, Baby Blue “ , που είναι “ένα από αυτά τα “λυπημένα τραγούδια αντίο” που τραγουδά ένας εραστής όταν ο χωρισμός συμβαίνει πολύ μετά τη λήξη της σχέσης, όταν οι ερωτευμένοι γνωρίζουν ο ένας τον άλλον πολύ καλά αλλά κρύβουν την αλήθεια ο ένας από τον άλλο … Αυτό που λάμπει μέσα από το “Baby Blue” είναι μια θλίψη που ξεραίνει το παρελθόν, και μια απογοήτευση που διατυπώνει αυτή τη θλίψη σε βάρος της υπολειπόμενης αγάπης από την οποία πηγάζει. Απολαύστε…