Skip to main content

Αν σας βγάλει ο δρόμος μέχρι το Metrοpolitan Museum of Art της Νέας Υόρκης, θα θαυμάσετε το γλυπτό «Πουλί στο Διάστημα» του μοντερνιστή καλλιτέχνη Constantin Brancusi. Εκεί θα συναντήσουμε τις αισθητικές απαρχές του ηχείου Blade 2 Meta της KEF. Το ένα εκ των δύο μελών της σειράς Blade, που γράφει τη δική της ιστορία. Στις γραμμές που ακολουθούν, κατανοούμε το γιατί.

 class=

Η ιστορία ξεκινάει το 2009 όταν η KEF παρουσιάζει στην έκθεση του Μονάχου το πρωτότυπο Blade. Ήταν η δεύτερη προσπάθεια της αγγλικής εταιρίας να κεντρίσει το ενδιαφέρον του κοινού, καθώς είχε προηγηθεί το μαξιμαλιστικό Muon, στις εκθέσεις του Λας Βέγκας και του Παρισιού της προηγούμενης χρονιάς. Η ανακοίνωση της εταιρίας ανέφερε ότι το «Concept Blade» δεν προοριζόταν να ενταχθεί στα μοντέλα προς παραγωγή και ότι αποτελούσε «απλά» το πνευματικό προϊόν του σχεδιαστή Mark Dodd. Για την ακρίβεια, το πειραματικό μοντέλο αποτελούσε την υλοποίηση των σκέψεων και των υπολογισμών του γύρω από τη σημειακή πηγή μετάδοσης του ήχου. Το πρωτότυπο μοντέλο είχε προκαλέσει έντονες συζητήσεις, λόγω του σχήματος του, που με αρκετή φαντασία, ομοίαζε στη λάμα (μτφ. blade) του κινέζικου σπαθιού Shilin. Αναμφισβήτητα, η σχεδιαστική προσέγγιση της KEF προσέφερε πρωτότυπο αισθητικό αποτέλεσμα, μοντέρνου χαρακτήρα. Για τη σχεδίαση της καμπίνας, η KEF συνεργάστηκε με τον Νεοϋορκέζικο οίκο ECCO και τον σχεδιαστή Eric Chan. Ο οποίος άντλησε την έμπνευση του από τη σειρά γλυπτών που σας ανέφερα στην εισαγωγή.

Δεν έχει ξεκαθαρισθεί εάν στη KEF σκεφτόντουσαν εξαρχής ότι το Blade θα βρει το δρόμο προς την παραγωγή, το γεγονός όμως είναι ότι τα ένθερμα σχόλια του τύπου και του κοινού επιτάχυναν τις διαδικασίες. Το 2011, το Blade παρουσιάσθηκε επισήμως. Το 2015 κατασκευάσθηκε και η μικρότερη και κατά πέντε χιλιάδες ευρώ πιο προσιτή εκδοχή, το Blade Two. Σήμερα, τα Blade One και Blade Two έχουν αναβαθμιστεί στην έκδοση «Meta», ενδεικτική της χρήσης των λεγόμενων μετα-υλικών. Αμέσως μετά την έκθεση BlackBox 2023, είχαμε την ευκαιρία να ακούσουμε το Blade Two Meta και σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας.

 class=

Αναλύοντας το «φαινόμενο»…

Το Blade Two Meta μπορεί να το λατρέψει κάποιος ή να το μισήσει, αλλά σε καμία περίπτωση δεν θα περάσει απαρατήρητο. Η λεπτή πρόσοψη που φέρει μόνο τον ομοαξονικό οδηγό Uni-Q σε συνδυασμό με τις κουρμπαριστές γωνίες, προσδίδουν ιδιόμορφη, αέρινη αίσθηση. Αν κοιτάξουμε το ηχείο από το πλάι, όπου δεσπόζουν τα γούφερ (δύο σε κάθε πλευρά), η έλλειψη ακμών και το σχήμα που ομοιάζει με λεπίδα σπαθιού δημιουργούν έναν όγκο που δεν επιβάλλεται στο χώρο. Το ζευγάρι των ηχείων δίνει την εντύπωση ότι ισορροπεί στο δάπεδο. Η καμπίνα εδρεύει επί βάσης η οποία φέρει τέσσερα σημεία επαφής με το δάπεδο, ρυθμιζόμενα καθ΄ύψος. Επιπλέον, αν πραγματοποιήσουμε την πράξη ογκομέτρησης, βρίσκουμε ότι η καμπίνα του Blade Two Meta είναι περίπου 234,5 λίτρων. Τυπικό νούμερο για τρίδρομο ηχείο δαπέδου. Αυτό που είναι ασυνήθιστο είναι το βάρος του, που για κάθε ηχείο περιορίζεται στα 35,5 κιλά. Η απάντηση βρίσκεται στα υλικά κατασκευής της καμπίνας. Ξεχνάμε το MDF και το ξύλο. Το αλουμίνιο επίσης. Διότι το θέμα δεν ήταν μόνο η κατασκευή του σχήματος αλλά και οι ακουστικές ιδιότητες των υλικών. Όλα έπρεπε να υπακούσουν στο όραμα της σημειακής εκπομπής του ήχου. Η αρχική επιλογή των ανθρακονημάτων του πρωτότυπου Blade έχει αντικατασταθεί από μείγμα συνθετικών υλικών. Αυτά έρχονται σε μη στερεή μορφή και χυτεύονται σε δύο καλούπια, σχηματίζοντας το αριστερό και δεξί τμήμα της καμπίνας. Πριν το μείγμα σταθεροποιηθεί, έχουν προστεθεί «νεύρα» που ενισχύουν τη στιβαρότητα και τη σταθερότητα της κατασκευής. Εν συνεχεία, τα δύο τμήματα επικολλώνται μεταξύ τους και ακολουθεί το υψηλής ποιότητας φινίρισμα. Η KEF προσφέρει το μοντέλο σε οκτώ διαφορετικούς συνδυασμούς χρωμάτων της καμπίνας και του οδηγού Uni-Q. Να σημειωθεί ότι το σύνολο της κατασκευής πραγματοποιείται στο εργοστάσιο της KEF στο Maidstone του Kent.

Το Blade Two Meta είναι σχεδίαση τριών δρόμων με δύο οπές εκτόνωσης χαμηλών (bass reflex). Οι τρεις δρόμοι του υλοποιούνται με χρήση ενός οδηγού Uni-Q στην πρόσοψη της καμπίνας και τεσσάρων γούφερ των 6,5 ιντσών, δύο ανά πλευρά. Ο οδηγός Uni-Q αποτελεί επίτευγμα της KEF που πλέον βρίσκεται στη δωδέκατη γενιά του και έχει τοποθετηθεί στη σειρά Reference (βλ. τεύχος 23, KEF Reference 1 Meta), στη μεγάλη εμπορική επιτυχία της εταιρίας, το LS50, αλλά και στις σειρές Q και R. Αυτός συμπεριλαμβάνει το tweeter αλουμινίου μίας ίντσας και το midrange των 5 ιντσών, με κώνο επίσης από αλουμίνιο. Η ονομασία Meta στην παρούσα έκδοση του ηχείου οφείλεται στη χρήση της «παθητικής συσκευής» που τοποθετείται πίσω από το tweeter του Uni-Q. Η εταιρία αναφέρεται στη καθοριστική συμβολή της συγκεκριμένης προσθήκης στην απόσβεση των οπίσθιων ανακλάσεων που προκαλεί το tweeter εντός της καμπίνας. Υλοποιείται με χρήση «μετα-υλικών», υλικών δηλαδή που δεν απαντώνται πρωτογενώς στη φύση. Η KEF ανέπτυξε την τεχνολογία απόσβεσης MAT (Metamaterial Absorption Technology) σε συνεργασία με Πανεπιστήμιο του Honk Kong. Πρόκειται για έναν τρισδιάστατο «δίσκο» που αποσβένει τις συχνότητες άνω των 600Hz, μέσω πολλαπλών διαύλων, με τριάντα διαφορετικά μήκη από 0,5 μέχρι 25 cm και σύμφωνα με την εταιρία αποσβένει το 99% των ανεπιθύμητων κυμάτων. Η εφαρμογή υπακούει στη θεωρητική αρχή του «ενός τετάρτου του μήκους» της συχνότητας και ας μην αποκλείσουμε το ενδεχόμενο να δούμε αντίστοιχη εφαρμογή και για απόσβεση χαμηλότερων συχνοτήτων. Αποσβεστικά υλικά τοποθετούνται επίσης ανάμεσα στο σασί και τον μαγνήτη, ανάμεσα στο tweeter και το midrange, ενώ στο δεύτερο τοποθετείται χάλκινος δακτύλιος Faraday, για τη μείωση των παραμορφώσεων.

Η σημερινή εκδοχή του Uni-Q, με την προσθήκη του αποσβεστικού «μετα-υλικού» παρουσιάσθηκε πρώτη φορά το 2020 στην έκδοση «Meta» του LS50 και έκτοτε προκαλεί θετικά σχόλια σε όλα τα ηχεία που έχει τοποθετηθεί.

 class=

Η διάταξη των τεσσάρων γούφερ αποτελεί, μεταξύ των άλλων, προϊόν της έρευνας του Jack Oclee-Brown (σημερινού αντιπροέδρου του τμήματος Τεχνολογίας της KEF), ο οποίος ειδικεύεται στο θέμα της διάδοσης των ηχητικών κυμάτων. Η λεπτή πρόσοψη επιτρέπει στους οδηγούς των χαμηλών να τοποθετούνται back-to-back και να επιτυγχάνεται η ακύρωση των δυνάμεων που αναπτύσσονται εντός της καμπίνας από την πιστονική κίνηση των μεγαφώνων. Μειώνονται έτσι οι κραδασμοί που αλλοιώνουν το σήμα και διευκολύνεται η σφαιρική εξάπλωση του ήχου. Σε σχέση με την προηγούμενη έκδοση σημειώνεται ότι έχει τοποθετηθεί αποσβεστικό υλικό ανάμεσα στα διαφράγματα των οδηγών και το πηνίο φωνής. Επίσης, έχουν προστεθεί έξοδοι ροής του αέρα ανάμεσα στο πλαίσιο, το πηνίο φωνής και το διάφραγμα, με σκοπό την επιτάχυνση της διάχυσης των χαμηλών συχνοτήτων εντός της καμπίνας. Το κάθε ζεύγος αντίθετα τοποθετημένων woofer διαθέτει δικό του θάλαμο, συνεπώς στην πίσω όψη του ηχείου υπάρχουν δύο έξοδοι ανάκλασης χαμηλών, διαμέτρου 9 εκατοστών, με τη σχετική περιμετρική διαμόρφωση εξομάλυνσης της ροής του αέρα.

Όλα τα παραπάνω έχουν επιδράσει με τον τρόπο τους στο ηλεκτρονικό κύκλωμα και τα τεχνικά χαρακτηριστικά της κατασκευής. Επέτρεψαν μεταξύ των άλλων τη χρήση φίλτρων μικρής κλίσης στα 440 και 2.2kHz και αύξησαν την οριζόντια διασπορά από τις 130 στις 180 μοίρες. Χαρακτηριστικό ιδιαίτερα χρήσιμο γενικά, και ειδικά εάν τα ηχεία προορίζονται να αποτελέσουν τμήμα πολυκάναλου συστήματος. Η KEF ανακοινώνει ευαισθησία στα 86dB, με 4Ω ονομαστικής αντίστασης. Μάλιστα, ανακοινώνει ως ελάχιστη αντίσταση σε όλο το εύρος του φάσματος τα 3.2Ω, υποδεικνύοντας τη σταθερότητα του Blade Two Meta ως ωμικού φορτίου. Πρόκειται για ένα φορτίο που μπορεί να λειτουργήσει με μέσης ισχύος ενισχυτές, αλλά, ευχαρίστως, θα συνεργαστεί και με ισχυρότερες βαθμίδες.

Τέλος, μπορεί τα κουτιά στα οποία αμπαλάρονται να είναι ευμεγέθη, ωστόσο το ξεπακετάρισμα, η συναρμολόγηση και η τοποθέτηση αποδείχθηκε άκοπη διαδικασία.

 class=

Ακούγοντας το «φαινόμενο»…

Μην σας ξεγελά η αίσθηση που προκαλεί η σχεδίαση, το tweeter τοποθετείται στο τυπικό ύψος των 98-100cm, ανάλογα με τη ρύθμιση των ακίδων. Από εκεί και πέρα, η απόσταση μεταξύ των ηχείων και η εσωτερική κλίση αποτελούν παράγοντες που επιτρέπουν πειραματισμό. Μας καθοδήγησε αρχικά η απόδοση του χαμηλού. Παίζοντας με τις αποστάσεις από τους τοίχους, εξασφαλίσαμε αρχικά τη δημιουργία επαρκούς χώρου για την εκτόνωση των bass reflex και την ομαλή ακτινοβολία των εξωτερικών woofer. Δεν ήταν δύσκολο να λάβουμε χαμηλό ευρείας έκτασης και με σχετικά λίγες κινήσεις, η άρθρωση και η φυσικότητα των χροιών των ακουστικών μπάσων και των κρουστών βελτιώθηκαν θεαματικά. Με λίγη ακόμα υπομονή, τα Blade Two Meta αρχίζουν και πείθουν για τα όσα διακηρύττει η KEF. Το ζεύγος επιτυγχάνει υψηλές στάθμες και δείχνει να έχει εκτεταμένη απόκριση συχνοτήτων. Η ανάπτυξη της σκηνής μπορεί να καθορισθεί από τον ακροατή και των χώρο ακρόασης και ανάλογα με το toe-in να τη φέρει λιγότερο η περισσότερο μπροστά από τον νοητό άξονα των ηχείων. Στην περίπτωση της δοκιμής προτιμήθηκε ελαφριά εσωτερική κλίση είκοσι μοιρών. Τότε λάβαμε την πλέον αρραγή εικόνα, ισχυροποιώντας την ανάγλυφη υπόσταση των συντελεστών των εγγραφών. Είναι βέβαιο ότι αν τα Blade Two Meta τοποθετηθούν σε χώρο φροντισμένο ηχητικά, θα ανταμείψουν τους ακροατές με σκηνές μεγάλων διαστάσεων ως προς τις τρεις διαστάσεις. Τα ολιγομελή σχήματα θα κερδίσουν σε παρουσία με ισχυρές περιγραφές και εκτεταμένα μέτωπα, ενώ οι πολυπληθείς ορχήστρες, όπως αυτής που χρησιμοποίησε ο Ντάνυ Έλφμαν στο soundtrack της ταινίας «Χριστουγεννιάτικος Εφιάλτης» του Τιμ Μπάρτον (βινύλιο, Buena Vista Music Company) είναι αυτές που θα αναδείξουν περαιτέρω τις ικανότητες διείσδυσης και ανάλυσης επί της χωροθέτησης των υποσυνόλων των οργάνων και της προοπτικής του χώρου. Και όσο το υπόλοιπο σύστημα μπορεί να ανταποκριθεί σε αυτό το επίπεδο, τόσο περισσότερο θα ενισχύεται η αίσθηση της αληθοφάνειας.

Στοιχείο που αναδείχθηκε πολύ έγκαιρα και καθόρισε τη διαδικασία, ήταν η ικανότητα και η ευκολία των αγγλικών ηχείων να παρακολουθούν τις εναλλαγές της δυναμικής περιοχής, καθιστώντας άνετες και ρεαλιστικές τις κορυφώσεις ακόμα και απαιτητικών εγγραφών συμφωνικών συνόλων. Παρόμοια αποδίδεται και η μετάπτωση προς χαμηλότερες στάθμες. Με την ίδια ταχύτητα θα αποδοθούν οι εναλλαγές στις διαθέσεις, ενισχύοντας την αίσθηση του ρεαλισμού επί της ακρόασης. Θα σας αναφέρω ενδεικτικά το γνωστό έργο «Ιεροτελεστία της Άνοιξης» του Ιγκόρ Στραβίνσκυ, όπου οι μεν ακαριαίες κορυφώσεις της ορχήστρας απαιτούν τη ρωμαλέα, πυκνή περιγραφή των οργάνων και αντίστοιχα, τα πολύ ήσυχα περάσματα αναδεικνύουν τα ντελικάτα ηχοχρώματα που περιγράφουν τις πιο εσωτερικές, πιο «σκοτεινές» διεργασίες που περιγράφει ο συνθέτης.

Η απόδοση των χαμηλών (και πολύ χαμηλών) συχνοτήτων αποτελεί από τα καίρια ζητήματα της απόδοσης, ελέω της σχεδιαστικής προσέγγισης. Πώς ηχεί λοιπόν ζεύγος ηχείων που εισάγει οκτώ γούφερ στο χώρο ακρόασης; Λοιπόν, μπορείτε να φανταστείτε μια κατάσταση κατά την οποία δυναμικά χτυπήματα σε bass drums και τυμπάνια να προκαλούν δέος με τον παλμό και την έκτασή τους όταν αυτό απαιτείται, χωρίς όμως τα μπάσα της εγγραφής, εν συνόλω, να διατηρούν άρρηκτα ισορροπημένη σχέση με το υπόλοιπο φάσμα; Σκέφτομαι π.χ. το πρώτο κτύπημα του snare και την εμφάνιση της μπότας, ενώ ήδη εξελίσσεται η έντονη ηλεκτρονική μπασογραμμή, στο τραγούδι Heirate Mich των Rammstein. Ακούγοντας σε υψηλή ένταση, αποδείχθηκε ότι στην περίπτωση των Blade Two Meta υπήρχε «χώρος» και δυναμική επάρκεια για να ακουσθούν με καθαρότητα, χωρίς συμπίεση και αλλοίωση του ρυθμού και μερικά μέτρα μετά, όπου θα προστεθεί η βαρύτονη φωνή του Till Lindemann και ηλεκτρικές κιθάρες, τίποτα δε στάθηκε δυνατό να διαταράξει την αυτοτέλεια των συντελεστών, στοιχείο απαραίτητο για την απόδοση της πένθιμης συναισθηματικής φόρτισης του τραγουδιού.

Μπορείτε να μου απαντήσετε ότι έχετε ακούσει παρόμοια συμπεριφορά σε ηχεία με ικανό αριθμό woofer, ενεργών, με χρήση DSP! Αλλά εννοείται ότι εξετάζουμε μια τελείως διαφορετική περίπτωση. Το ζεύγος της KEF παράγει χαμηλές και πολύ χαμηλές συχνότητες και το κάνει με τρόπο «εύκολο», «αβίαστο», με σημείο εκκίνησης τους 30 κύκλους. Η ακρόαση εκκλησιαστικών οργάνων ή ακουστικών μπάσων σχημάτων της jazz συνεπάγονται τη χαρακτηριστική διασπορά ενέργειας στο χώρο, ενώ οι ρυθμικές βάσεις συμβάλλουν στην ανάδειξη του ρυθμού, λειτουργώντας συνεκτικά ως προς την παρακολούθηση της κύριας μελωδίας. O έλεγχος επί του μπάσου είναι συνεχής.

Ίσως δώσαμε έκταση στην περιγραφή των χαμηλών και θα αδικήσουμε άλλες πτυχές, όπως τη μεσαία περιοχή. Η οποία αποτελεί εξίσου ισχυρό πεδίο των ηχείων της δοκιμής. Η μονάδα Uni-Q διαδραματίζει το δικό της ρόλο, προσφέροντας συνδυασμό δυναμικότητας με την πλούσια και λεπτοφυή ηχοχρωματική παλέτα. Ουδέτερη ως προς αυτό που θα λάβει από το σύστημα, διαυγής και με υψηλή αίσθηση της λεπτομέρειας, μπορεί να μεταμορφωθεί από σαγηνευτική και μυστηριακή σε χειμαρρώδη και βροντερή, ανάλογα με τη διάθεση του εκάστοτε έργου. Οι ανθρώπινες φωνές ουκ ολίγες φορές κυριάρχησαν στις ακροάσεις, ελέω ηχοχρωμάτων και υποδειγματικής άρθρωσης ενώ όργανα όπως το βιολί και η κιθάρα (σε όλες της τις μορφές) φωτίστηκαν μέσω των ιδιαίτερων τονισμών που φάνηκε ότι το Blade 2 Meta δύναται να αποδώσει, ως υλοποίηση αυτής της κατηγορίας τιμής.

Η υψηλή περιοχή διαθέτει έκταση, ίσως μεγαλύτερη του αναμενόμενου. Δεν θα μπορούσαμε να τη χαρακτηρίσουμε ούτε ως «μεταξένια» ούτε ως «χαλαρή». Είναι πιθανό να έχουν «κουρδιστεί» με βάση τα βρετανικά υλικά οικοδόμησης (γυψοσανίδα, ταπετσαρία κτλ) και όχι στιβαρές επιφάνειες, όπως αυτές των ελληνικών σπιτιών. Υψηλές νότες εγχόρδων οργάνων, ξύλινων πνευστών, κύμβαλα και πιατίνια διαθέτουν τη λεπτομερειακή υφή και τη διαφάνεια, ενώ η ομοαξονική διάταξη κάνει εμφανή την παρουσία της μέσω του ακουστά ταχύτατου συγχρονισμού ανάμεσα σε αυτή και τη μεσαία περιοχή. Χωρίς να παραβλέπουμε την επίδραση του φίλτρου στη διαδικασία, αναφέρουμε την ιδιαίτερη απόδοση των γυναικείων φωνητικών, ιδίως των υψίφωνων ερμηνευτριών, οι οποίες κέρδισαν σε παρουσία χάρη στην πρακτική απουσία ακουστής μετάβασης από τον οδηγό των μεσαίων προς αυτόν των υψηλών.

Υποκειμενικά, η απόκριση συχνοτήτων, επί του άξονα, παραμένει σχεδόν ευθεία από τα 40Hz μέχρι τα 9-10kHz και μόνο πάνω από εκεί θα γίνει αντιληπτό το «τσίμπημα» κατά λίγα dB.

Εν κατακλείδι, αναμφισβήτητα, στην KEF «γνωρίζουν τη δουλειά» και για αυτό δεκαετίες τώρα κερδίζουν τις προτιμήσεις μουσικόφιλων ανά τον κόσμο. Επιπλέον, θα συνηγορήσουμε στο ότι τα Blade Two Meta (προφανώς και τα «One») συνιστούν μια ιδιαιτερότητα, εισάγοντας καινοτομίες επί της σχεδίασης και των υλικών. Αποτελεί αυτό από μόνο του στοιχείο ικανό για να θεωρηθεί μια τέτοια προσπάθεια «επιτυχημένη»; Ασφαλώς και όχι. Το ηχείο έπρεπε να μας πείσει και στο πεδίο της λειτουργίας, εκεί που η απαιτητική ακρόαση αποτελεί τον απόλυτο κριτή. Και μέσω αυτής της διαδικασίας μπορούμε να διατυπώσουμε την άποψη ότι τα υπό εξέταση ηχεία έχουν την ικανότητα να παρουσιάζουν τη μουσική που θα τα τροφοδοτήσει ως μια ενιαία οντότητα, με τα επιμέρους στοιχεία αρμονικά συνδεδεμένα μεταξύ τους, έτσι ώστε να προάγουν την πολυπόθητη αίσθηση της αληθοφάνειας. Αν φυσικά η εγγραφή και το σύστημα συνάδουν ως προς αυτή.

Είπαμε, εύκολα θα βρουν τη θέση τους στο χώρο ακρόασης αλλά από εκεί και πέρα απαιτούν χρόνο και προσήλωση ώστε να ξεδιπλωθούν πλήρως οι αρετές τους και οι ιδιαιτερότητές τους. Η συνέπεια ως προς την απόδοση της εγγραφής και της σκιαγράφησης των συνοδών παραπέμπει στην απόδοση κορυφαίων στουντιακών μόνιτορ, δεν θα αποστασιοποιηθούν όμως από το συναίσθημα που πηγάζει από τα μουσικά έργα, ιδίως όταν και τα ενισχυτικά προάγουν εμφανώς τον λυρισμό, όπως συνέβη με τον ολοκληρωμένο ενισχυτή Muarah MU-4 EVO που χρησιμοποιήθηκε στη δοκιμή, εκτός άλλων μονάδων στερεάς κατάστασης και υψηλότερης ισχύος. Διαθέτουν πολύπτυχο χαρακτήρα, μέσω του οποίου το μουσικό πρόγραμμα παρουσιάζεται με φυσικότητα επί της ροής, περίσσια ενέργεια και τελικά αποδίδει με μεγαλοπρέπεια τα μουσικά έργα. Ιδιαίτερη περίπτωση, από κάθε άποψη. Κατατάσσεται στα «ηχεία αναφοράς» και στοιχηματίζουμε ότι θα αναφέρεται στο μέλλον σαν μια σχεδίαση-συγκερασμό της Τέχνης με την Επιστήμη.

OVERVIEW

KEF Blade 2 Meta

Περιγραφή: ηχεία δαπέδου

Σχεδίαση: bass reflex, 3 δρόμων, 6 μεγαφώνων

Tweeter/Mid: Uni-Q 12ης γενεάς, 25mm θόλος αλουμινίου με MAT/ 125mm κώνος αλουμινίου

Bass: 4x165mm, κώνοι αλουμινίου

Έξοδοι Bass Reflex: 2x9cm

Ευαισθησία: 86dB

Αντίσταση: 4Ω (min. 3.2Ω)

Συνιστώμενη Ισχύς: 50-400W

Απόκριση Συχνοτήτων: 33Hz-35kHz (±3dB)

Διαστάσεις: 1461x338x475mm (YΠΒ)

Βάρος: 35.5kgkg

Φινιρίσματα: Piano Black/Copper, Piano Black/Grey, Frosted Blue/Blue, Frosted Blue/Bronze, Charcoal Grey/Red, Charcoal Grey/Bronze, Racing Red/Grey, Arctic White/Champagne

INFO: WaveMotion

T: 210 9244 505

W: www.wavemotion.gr

Τιμή: € 26.000

To review είναι από τον Γιάννη Καμαρινό και δημοσιεύεται στο 24ο τεύχος του YELLOWBOX magazine._ΥΒ