Skip to main content

Φανταστείτε ένα απομακρυσμένο γερμανικό χωριό κάπου στον Μέλανα Δρυμό, με φόντο τις αυστριακές κορυφές, καθώς τα σύνορα είναι μερικά χιλιόμετρα μακριά. Φροντισμένα μονοπάτια, χαρούμενους ορεινούς ποδηλάτες και πεζοπόρους. Την απαραίτητη μπυραρία. Ένα σαλέ σε ρόλο ξενοδοχείου. Ένα παλιό ξυλουργείο στο πουθενά. Για μισό λεπτό… το ξυλουργείο έχει και δεύτερο όροφο. Εδώ, σε μια σπάνια επίδειξη ανεπιτήδευτης ανεπισημότητας, μας υποδέχεται το τμήμα Έρευνας και Εξέλιξης της Dual. Τοποθεσία: Kiefersfelden. Προσωπικό: Δύο (2). Δηλαδή, εδώ σχεδιάζονται τα Dual; Jawohl, εδώ.

Κείμενο – Φωτογραφίες: Δημήτρης Σταματάκος

Με τον CEO της Dual, Josef Zellner, στο τιμόνι μιας BMW σειράς 7, το ταξίδι από το Μόναχο στο Kiefersfelden δεν κράτησε και πολύ. Λίγο ότι η απόσταση είναι κάτω από 100 χιλιόμετρα, λίγο η γνωστή μέθοδος οδήγησης στη γερμανική άουτομπαν (όσο πάει), μπήκαμε στο M.O.C. με το High End Show να μετράει λίγες ώρες πριν το κλείσιμο και βγήκαμε ατσαλάκωτοι στο πάρκινγκ του ξενοδοχείου περίπου μία ώρα μετά.

Οικοδεσπότες μας σε αυτό το ταξίδι-αστραπή, εκτός από τον πρόεδρο, ήταν ο Lothar Mertens εμπορικός διευθυντής της Dual και ο Alfred Langer, ο αρχιμηχανικός της εταιρίας. Το Dual Design Center μπορεί να μην είναι κανένα μοντέρνο, επιβλητικό κτίριο, είναι όμως -κατά τα φαινόμενα- ένα σημαντικό κομμάτι της εταιρίας. Το σημείο όπου η ιστορία και η παράδοση ενός κατασκευαστή με πραγματική ιστορία και παράδοση, συναντάται με τις ανάγκες της σύγχρονης αγοράς. Ένας χώρος ανάμεσα σε μουσείο, μηχανουργείο, εργαστήριο ηλεκτρονικών κατασκευών και μετρήσεων και γραφείων/meeting room, με ελάχιστο προσωπικό που υποστηρίζει το εργοστάσιο της εταιρίας το οποίο βρίσκεται στο Landsberg am Lech της Βαυαρίας, σχεδιάζοντας τα νέα της μοντέλα. Κακά τα ψέματα: Αν η Dual είχε καρδιά, αυτή θα βρισκόταν εδώ, στους πάγκους του Langer όπου παίρνουν ζωή νέες ιδέες και στο γραφείο του Mertens όπου δίνεται η μάχη της “αγοράς”.

Τούτων λεχθέντων, θα περίμενες περισσότερη γραβάτα κι επισημότητα. Τουλάχιστον, να είχε συμμαζέψει ο Langer τους πάγκους του, βρε παιδί μου. Αλλά, όχι. Και αν αυτό δεν είναι επίδειξη αυτοπεποίθησης, δεν ξέρω τι μπορεί να είναι. Η επίσκεψή μας στην Dual ήταν ιδιαίτερα διαφωτιστική, τόσο γύρω από τα σχέδια της εταιρίας, όσο και γύρω από τον τρόπο σκέψης της.

 width=  width=  width=  width=  width=  width=

Τι μαγειρεύει ο Alfred στο πατάρι;

Πολλά και διάφορα. Στην πραγματικότητα, στο Kiefersfelden σχεδιάζονται και δημιουργούνται τα πρωτότυπα για όλα τα μοντέλα της Dual. Αυτό σημαίνει, βέβαια, ένα βαρύ πρόγραμμα για το Langer, αλλά δύο δραστηριότητες φαίνονται αυτή την περίοδο να ξεχωρίζουν: Πρώτον η συναρμολόγηση του περιορισμένης παραγωγής Primus Maximus η οποία γίνεται εδώ, με συγκεκριμένες παραγγελίες ως προς το φινίρισμα και, δεύτερον, η έρευνα και εξέλιξη του νέου μηχανισμού direct drive της Dual η οποία θα χρησιμοποιηθεί σε “μεγάλα” μοντέλα, με τιμή χαμηλότερη του Primus Maximus, όπως το CS 618Q, το πρωτότυπο του οποίου είχαμε την ευκαιρία να δούμε. Η υπόθεση “direct drive” είναι κομβική για την Dual και η δημιουργία ενός μοτέρ στα πρότυπα του Langer, αλλά με κόστος που δεν θα κάνει το λογιστήριο της Dual να χάσει τον ύπνο του, σημαντική. Ο αρχιμηχανικός της Dual ήταν πολύ ανοιχτός απέναντί μας στο θέμα, μας έδειξε τα πάντα και περιέγραψε μια υβριδική στρατηγική, η οποία περιλαμβάνει μια ήδη έτοιμη λύση, από την οποία αφαιρούνται τα ηλεκτρονικά και αντικαθίστανται με το σύστημα της Dual, το οποίο βασίζεται στις αρχές του μεγάλου μοτέρ που είδαμε στο Primus. Ο λόγος για αυτό είναι ότι το μηχανικό κομμάτι, μπορεί να κατασκευαστεί με λογικό κόστος και καλή ποιότητα σε μεγάλες ποσότητες, ενώ τα ηλεκτρονικά είναι αυτά που θα κάνουν τη διαφορά (και περιέχουν τεχνογνωσία της Dual).

 width=

Το CS 618Q…

Όσοι από τους αναγνώστες έχουν διαβάσει τη δοκιμή του Primus Maximus θα θυμούνται την πρόβλεψή μας ότι η τεχνολογία άμεσης οδήγησης της Dual θα “κατέβει” κάποια στιγμή σε μοντέλα με πιο προσιτές τιμές. Το CS 618Q είναι η επιβεβαίωση της πρόβλεψης αυτής. Θα είναι το κορυφαίο σύστημα της εταιρίας με κανονική παραγωγή και θα χρησιμοποιεί το νέο σύστημα περιστροφής της Dual, πλατό από αλουμίνιο και βραχίονα με καρνταντική ανάρτηση τεσσάρων σημείων με ρουλμάν, στατικά ζυγισμένο. Θα είναι ημιαυτόματο (Auto-Stop/Lift) και πρέπει να το περιμένουμε τον Νοέμβριο.

 width=

Η ιστορία της Dual με συλλογή από τα περισσότερα μοντέλα παραγωγής από την έναρξη της εταιρείας

… και τα υπόλοιπα.

Εκτός από το CS 618Q είχαμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά και άλλα μοντέλα της εταιρίας. Ανάμεσά τους, φυσικά, το κορυφαίο Primus Maximus, αλλά επίσης και μοντέλα πολύ πιο χαμηλής κατηγορίας τιμής. H Dual έχει κάνει σαφές ότι σκοπεύει να καλύψει όλο το εύρος της αγοράς τόσο από την άποψη της τιμής, με λύσεις στην πολύ χαμηλή κατηγορία τιμής με το plug N’ Play CS 329, όσο και από την άποψη των ευκολιών, με το CS 529 BT, ένα πλήρως αυτόματο σύστημα, με προενισχυτή phono και δυνατότητα ελέγχου των λειτουργιών του μέσω Bluetooth.

 width=

Ένα ” μουσείο” ήχου

 

Δείτε και το βίντεο από την αποκλειστική επίσκεψή μας στο εργαστήριο της Dual