Όταν ένας καταξιωμένος κατασκευαστής αποφασίζει να μην ακολουθήσει την πεπατημένη -και μάλιστα κατά συρροή- σε μια σειρά του, την οποία χαρακτηρίζει ως flagship, τότε μάλλον κάτι πολύ ενδιαφέρον έχει να πει. Ναι, η Cambridge Audio εμφανίζεται αντισυμβατική.
Όταν πριν κάποια χρόνια είχα την ευκαιρία να περιεργαστώ από κοντά τα Aeromax 2, κατά την επίσκεψή μου σε ένα κατάστημα High End audio, τα ηχεία αυτά μου προξένησαν έντονη περιέργεια. Δεν θα μπορούσε η Cambridge Audio να κάνει μια τόσο extreme κίνηση απεμπολώντας τη σίγουρη λύση των tweeter θόλου, αν δεν είχε ανακαλύψει κάτι που άξιζε να παρουσιάσει με την υπογραφή της, σκέφτηκα. Καμιά φορά – ή, τις περισσότερες φορές;- τα περισσότερο ενδιαφέροντα πράγματα τα ανακαλύπτεις παίζοντας. Εκείνη την ημέρα δεν κατάφερα να ακούσω τα Aeromax, όμως η τύχη τα έφερε πάλι στον δρόμο μου προσφέροντάς μου την ευκαιρία να “παίζω” μαζί τους για χάρη ενός κανονικού review για το Yellow Box.
Η τοποθέτηση των μονάδων BMR (Balanced Mode Radiator) στη θέση που σε ένα συμβατικό ηχείο θα καταλάμβαναν κλασικά tweeter, είναι αυτή που καθορίζει την απόδοση των Aeromax. Κάποιοι περισσότερο συντηρητικοί φίλοι της υψηλής πιστότητας, ίσως ήδη κάνουν σκέψεις και μόνο στη θέα των επίπεδων μονάδων που εκτελούν πιστονική κίνηση και είναι επιφορτισμένες με την αναπαραγωγή των υψηλών συχνοτήτων. Όποιες και αν είναι οι σκέψεις αυτές, αυτό που έχω να τους πω είναι πως δύσκολα θα καταφέρουν να μαντέψουν τα ηχητικά χαρακτηριστικά αυτών των ηχείων σε κάθε τους παράμετρο.
Aeromax 2 σε μουσική και κινηματογραφική δράση
Τα μικρά ηχεία βάσης της Cambridge Audio κατάφεραν να με κερδίσουν από τα πρώτα λεπτά των ακροάσεων. Το άκουσμα διαθέτει μια σπάνια συναντώμενη καθαρότητα, η οποία διαπιστώνεται άμεσα μεν, χρειάζεται όμως περισσότερο χρόνο για να αφομοιωθεί, δε. Σημείο κλειδί είναι οι στέρεες βάσεις του ακούσματος, η καλά δεμένη χαμηλή περιοχή, η οποία είναι προϊόν της στιβαρής και καλοκουρδισμένης καμπίνας bass-reflex των Aeromax 2. Ένας μικρός, ή μεσαίος, χώρος γεμίζει άνετα και ευχάριστα από τις στάθμες και την απόδοση των ηχείων χαμηλά. Η περιοχή δένει με την επόμενη με τρόπο που πολλά ηχεία υψηλότερου κόστους θα ζήλευαν. Απουσιάζουν συντονισμοί και εκείνη η ασάφεια, η οποία συχνά απαντάται στα χαμηλομεσαία. Δεν είναι μόνο η ποιότητα των μεγαφώνων και των υλικών που χρησιμοποιούνται στο crossover, αλλά και η συχνότητα cross που έχει οριστεί: 250Hz. Έτσι, το σύνολο σχεδόν της μεσαίας περιοχής αναπαράγεται από την μονάδα BMR. Οι μεσαίες συχνότητες του φάσματος είναι ομοιογενείς και φαινομενικά είναι flat. Τα συριστικά δεν υπερτονίζονται και οι φωνές διαθέτουν αέρα και “αναπνέουν” συχνοτικά. Απολαυστικά είναι τα έγχορδα – φυσικά και ηλεκτρικά. Αν είστε φίλος της κιθάρας θα λατρέψετε το ηχείο αυτό. Αν δεν είστε, μπορεί να λατρέψετε το όργανο εξαιτίας του ηχείου αυτού!
Τα Aeromax 2 διαθέτουν δυναμισμό, ο οποίος εκτοξεύεται με την προσθήκη του φυσικού συνοδού τους, του υπογούφερ Aero 9. Το ηχείο δεν φοβάται τις υψηλές στάθμες και η συμπίεση αργεί να έρθει για τα δεδομένα της κατηγορίας. Με την παρουσία του Aero 9, οι στάθμες ανεβαίνουν, το χαμηλό γίνεται πλουσιότερο και φυσικά τα κινηματογραφικά εφέ είναι περισσότερο εντυπωσιακά. Αξίζει να σημειώσουμε ότι στιγμές υπερβολής δεν ζήσαμε από τον συνδυασμό, οπότε αν ζητούμενο είναι ο “κινηματογραφικός θόρυβος”, θα προτείναμε να στραφείτε κάπου αλλού, πιο οικονομικά.
Επανερχόμενοι σε μουσικούς ρυθμούς, οι υψηλές συχνότητες εμφανίζονται περισσότερο λεπτές από ό,τι έχουμε συνηθίσει στα tweeter θόλου. Μπορεί η έκταση να είναι σχετικά περιορισμένη, αλλά το ίδιο και περισσότερο περιορισμένοι φαίνεται ότι είναι οι συντονισμοί που συνοδεύουν τις κλασικές σχεδιάσεις. Είμαστε σε θέση να το υποστηρίξουμε αυτό καθώς, με έναν περίεργο -με βάση τη συμβατική προσέγγιση- τρόπο, τα Aeromax 2 δεν στερούνται αναλυτικότητας. Κάθε άλλο μάλιστα.
Εικόνα 3D
Ένα από τα περισσότερο ενδιαφέροντα σημεία απόδοσης των Aeromax 2 είναι η εικόνα που δημιουργούν μπροστά και εκατέρωθεν από τον ακροατή. Χωρίς τη χειρουργική ακρίβεια των (πολύ καλών και πολύ ακριβότερων) tweeter θόλου, οι μονάδες BMR στήνουν μια εικόνα μεγάλη σε βάθος, με διακριτές διαβαθμίσεις στον εγκάρσιο άξονα. Σαφής είναι η τοποθέτηση των οργάνων και των φωνών κατά μήκος της σκηνής. Τα ηχεία κάνουν δυνατή τη μετακίνηση του ακροατή από τη θέση ακρόασης, χωρίς να τον “τιμωρούν” για την παρέκκλισή του από το ιδανικό μερικά εκατοστά δεξιά ή αριστερά. Η ευχέρεια αυτή σε συνδυασμό με τη μεγάλη εικόνα που δημιουργούν τα ηχεία είναι, στην πράξη, ιδιαίτερα χρήσιμη στο οικιακό σινεμά.
Με τα παραπάνω ακουστικά δεδομένα, τα Aeromax 2 μόνα τους, αλλά και σε διάταξη 2.1 με την προσθήκη του Aero 9, δείχνουν να αποτελούν ιδανική αρχική επιλογή για το σταδιακό χτίσιμο ενός μεικτού πολυκαναλικού συστήματος, το οποίο είναι ικανό να λειτουργεί επάξια, τόσο κατά την αναπαραγωγή μουσικής, όσο και στον κινηματογράφο.
OVERVIEW
Aeromax 2
Τύπος: Ηχείο βάσης 2 δρόμων-2 μεγαφώνων, bass-reflex
Απόκριση συχνότητας: 40Hz – 22kHz
Μεγάφωνα: 1 x 2’’ BMR, 1 x 6,5’’ woofer
Συχνότητα cross: 250Hz
Συνιστώμενη ισχύς ενισχυτή: 25-120W
Διαστάσεις: 203 x 370 x 335mm
Βάρος: 7,24kg
Aero 9
Τύπος: Ενεργό υπογούφερ
Ισχύς: 500W
Απόκριση συχνότητας: 21Hz – 200Hz
Μεγάφωνα: 1 x 10’’, 1 x 10’’ ABR (Auxiliary Bass Radiator)
Συχνότητα cross (ενεργό): 40Hz – 200Hz
Συνιστώμενη ισχύς ενισχυτή: 25-120W
Διαστάσεις: 2330 x 340 x 355mm
Βάρος: 11,7kg
Info: Wavemotion, τηλ. 210 924 4505
Τιμές: €650 (Aeromax 2), €450 (Aero 9)
https://www.wavemotion.gr/our-brands/cambridgeaudio
https://www.cambridgeaudio.com/eur/en
Το άρθρο δημοσιεύτηκε στο τρίτο τεύχος του Yellowbox, από τον Στάθη Ασπιώτη._YB