Skip to main content

Το αίσθημα του γνώριμου είναι ιδιαίτερα έντονο όταν βγάζεις το CD6007 από το κουτί του. Εάν σκεπάσεις τον κωδικό του μοντέλου, είναι αδύνατον να εντοπίσεις κάποια διαφορά από το 6006, το οποίο και αντικαθιστά. Εννοείται ότι στην Marantz το κάνουν αυτό εδώ και πολλά χρόνια, καθώς έχουν συνειδητοποιήσει ότι είναι προτιμότερο να ξοδέψουν το διαθέσιμο budget σε καλύτερα υλικά και κυκλώματα, παρά σε ένα διαφορετικό και ίσως πιο όμορφο και καλύτερο σασί. Πρέπει να επιστρέψουμε πίσω, πάνω από μια δεκαετία, για να βρούμε ένα μοντέλο της σειράς CD6000 που να είναι διαφορετικό, αλλά ευτυχώς οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί της εταιρείας δεν σκέφτονται με τον ίδιο τρόπο, υλοποιώντας το CD6007.

Το μεγαλύτερο νέο στο 6007 είναι η αλλαγή του DAC από το Cirrus CS4398, ένα απλά καλό και αξιοπρεπές DAC, στο AKM4490 ένα από τα μοντέλα της Ιαπωνικής AKM, που διαθέτει σοβαρές περγαμηνές Hi-End. Έτσι το 6007 μπορεί επιπλέον να διαχειριστεί αρχεία υψηλής ανάλυσης, όχι από τον μηχανισμό ανάγνωσης δίσκων όμως, αλλά από το θύρα USB, που δέχεται στικάκια και σκληρούς με αρχεία PCM 24bit/192kHz και DSD128. Άλλες ψηφιακές είσοδοι δεν υπάρχουν, ενώ υπενθυμίζουμε ότι το 6006 τερμάτιζε στα 48kHz, ενώ δεν υποστήριζε καθόλου αρχεία DSD.

 width=

 Κατασκευή

Η ποιότητα κατασκευής του 6007 είναι όπως και του 6006, άριστη. Είναι στιβαρή, ενώ το player έχει μια φινέτσα και σιγουριά στη λειτουργία του, που παραπέμπει σε προϊόν σαφώς υψηλότερης κατηγορίας τιμής. Ο μηχανισμός ανάγνωσης είναι αθόρυβος και φαίνεται αξιόπιστος, ενώ όλα τα χειριστήρια λειτουργούν με ακρίβεια. Πραγματικά σε αυτήν την κατηγορία τιμής δεν μας έρχεται στο μυαλό ένα CD Player που να επιδεικνύει μεγαλύτερη φινέτσα και πολυτέλεια στην λειτουργία του από το 6007. Αυτό ισχύει και για το τηλεχειριστήριο που είναι πλήρες και παραμένει ίδιο με του 6006, αν και κάποια πλήκτρα επιτελούν διαφορετικές λειτουργίες τώρα. Εσωτερικά διατηρείται η ίδια εξαιρετική εικόνα, με εξαρτήματα άριστης ποιότητας που σίγουρα παραπέμπουν (όπως σε όλα τα προσιτά προϊόντα της εταιρείας) σε υλοποίηση σαφώς υψηλότερου κόστους. Στο πίσω πάνελ συναντούμε τις αναλογικές εξόδους, αλλά και οπτική και ομοαξονική ψηφιακή έξοδο, σε βύσματα κορυφαίας ποιότητας, ενώ οι ψηφιακές έξοδοι μπορούν να απενεργοποιηθούν όταν δεν χρησιμοποιούνται. Το ίδιο ισχύει και για την οθόνη, αλλά σίγουρα απαιτείται ένα πολύ διάφανο σύστημα για να μπορέσουμε να καταλάβουμε τη βελτίωση, όταν σβήνει η οθόνη και οι ψηφιακές έξοδοι. Επιπλέον υπάρχει η δυνατότητα επιλογής δύο ψηφιακών φίλτρων, με το πρώτο να δίνει μια πιο ευρύχωρη στερεοφωνική εικόνα και το δεύτερο να κάνει τον ήχο πιο άμεσο και λαμπερό. Οι διαφορές δεν είναι τεράστιες, ωστόσο στις ακροάσεις μας προτιμήσαμε το φίλτρο 1 σε κλασική μουσική, καθώς έκανε τον ήχο πιο βελούδινο και το φίλτρο 2 σε ελαφρά μουσική, καθώς έκανε τον ήχο πιο στακάτο, δυναμικό και άμεσο.

 width=

 Ποιότητα ήχου

Όλες οι βελτιώσεις στη σχεδίαση και την κατασκευή του 6007, τελικά έχουν κάποια αξιοπρόσεκτη και σημαντική βελτίωση στο τελικό ηχητικό αποτέλεσμα; Εν συντομία, ναι, ωστόσο η διαφορά δεν είναι επ’ ουδενί δραματική, αλλά άνετα ακουστή, κυρίως σε απαιτητικά έργα. Στην 5η συμφωνία του Shostakovich και στο Adagio του Barber της Reference Recordings, αλλά και σε όλους τους δίσκους αναφοράς της Channel Classics, όπως το La Stravaganza με την Rachel Podger και τις συμφωνίες του Mahler με τον Fischer (ειδικά στις κολοσσιαίες 2η και 3η) αμέσως παρατηρήσαμε ότι το 6007 έχει έναν πιο ζωντανό, ευκρινή και δραματικό ήχο, περισσότερο άμεσο και ακριβή, ειδικά στις χαμηλές συχνότητες, όπου ο ήχος έχει πλουσιότερο σώμα και όγκο και μεγαλύτερη έκταση και παρουσία. Το 6007 είναι πιο καθαρό και με αισθητά πιο ανοιχτό, διάφανο και αέρινο ήχο από το 6006, ενώ η στερεοφωνική του εικόνα είναι και πιο ευρύχωρη και πιο ακριβής στην τοποθέτηση οργάνων και φωνών επί σκηνής. Σε πολύ περίπλοκα περάσματα, όπως για παράδειγμα το φινάλε της 2ης συμφωνίας του Mahler, είναι πιο εύκολο να παρακολουθήσουμε τι κάνει κάθε μεμονωμένο όργανο ή ομάδα οργάνων, ενώ τα μακροδυναμικά είναι πιο εκρηκτικά, και αποδίδονται με εντονότερη ατάκα και δύναμη. Παρόλα αυτά τίποτα δεν ξεφεύγει από τη θέση του και όλα αυτά αποδίδονται με έναν άκρως ικανοποιητικό βαθμό ομοιογένειας και φινέτσας. Το 6007 είναι αδιαμφισβήτητα πιο λαμπερό από το 6006, ωστόσο ουδέποτε ακούγεται στεγνό, σκληρό ή υπερτονισμένο στις υψηλές, απλά λιγότερο πλούσιο και βελούδινο στις μεσαίες από ότι ήταν το 6006. Ωστόσο το 6007 διαχειρίζεται το ρυθμό σε όλα τα είδη της μουσικής με μεγαλύτερη ομοιογένεια, ατάκα και ζωντάνια, αφήνοντας τη μουσική να ζωντανέψει και να αναπνεύσει.

 width=

Οι μεμονωμένοι φθόγγοι, ειδικά στις χαμηλές έχουν καλύτερη ατάκα, καθαρότητα και αληθοφάνεια, ενώ ο χώρος μεταξύ των διαφορετικών φωνών ενός έργου, αλλά και μεταξύ των οργάνων επί σκηνής είναι πιο ευδιάκριτος, και πιο καθαρός, με μειωμένο κόκκο, παραμόρφωση και τεχνουργήματα. Επιπλέον το 6007 υποστηρίζει αρχεία υψηλής ανάλυσης 24bit/192kHz και DSD128 και με τέτοια αρχεία, ειλικρινά η απόδοση του απογειώνεται, αφήνοντας το 6006 έτη φωτός πίσω. Σε έργα αναφοράς, σε DSD128, όπως τα έργα κλασσικής που προαναφέραμε, αλλά και άλλα γνωστά και αγαπημένα, όπως το Dark Side of the Moon, το The Wall, το Tea for the Tillerman, το απλό αυτό και προσιτό CD μεταμορφώνεται σε μια συγκλονιστική πηγή αναφοράς, με εντυπωσιακό συχνοτικό εύρος, στερεοσκοπική ευκρίνεια, ολογραφική στερεοφωνική εικόνα, μεθυστικά ηχοχρώματα και αέρα, διαφάνεια, σώμα και πλούτο που παραπέμπει σε σαφώς ακριβότερη πηγή. Στην περίπτωση αυτή έχουμε να κάνουμε με το θαύμα των αρχείων Hi-Res, αλλά και με το πολύ σημαντικό γεγονός ότι το CD6007 είναι σε θέση να αξιοποιήσει πλήρως τα αρχεία Hi-Res σε όλη τους την ποιότητα και στο πλήρες τους ηχητικό μεγαλείο. Τέλος, η έξοδος ακουστικών δεν φαίνεται να έχει κάποια διαφορά μεταξύ του 6006 και του 6007, είναι όμως αρκετά καλή και ισχυρή, ώστε να αξιοποιήσει ακόμα και Hi-End ακουστικά χωρίς πρόβλημα έντασης ή ποιότητας.

Συμπεράσματα

Είναι ξεκάθαρο ότι το 6007 είναι ένα σαφώς καλύτερο player και Hi-Res DAC από ότι το 6006, αν και η διαφορά όπως είπαμε δεν μπορεί να χαρακτηριστεί δραματική. Όσοι έχουν στο σύστημα τους το 6006 δεν θα λέγαμε ότι πρέπει να τρέξουν με πανικό να το αντικαταστήσουν με τον 6007, όσοι όμως αγοράζουν τώρα ένα CD Player σε αυτήν την κατηγορία τιμής, θα πρέπει να είναι το πρώτο μοντέλο που θα ακούσουν. Κανένας δεν μπορεί να κατηγορήσει την Marantz, ότι δεν έφερε την επανάσταση με το 6007, καθώς κάτι τέτοιο δεν ήταν ούτε εφικτό, ούτε απαραίτητο. Απλά πήρε ένα ήδη εξαιρετικό CD Player, το CD6006, και το έκανε σαφώς καλύτερο, δίνοντας μας το CD6007. Στην παρούσα φάση της εξέλιξης της ζωής των CD Player στην αγορά και στη χαμηλή κατηγορία τιμής, το CD6006 είναι ο βασιλιάς της κατηγορίας του. Τελεία και παύλα.

 width=

 

Απόκριση συχνότητας: 2Hz-20kHz,

Δυναμική περιοχή: 100dB,

Κατανάλωση ισχύος: 32W,

Διαθέσιμα φινιρίσματα: Μαύρο, χρυσό-ασημί,

Φορμά ήχου: CD, CD-R/RW, WMA, MP3

Διαστάσεις: (ΠxΥxΒ) 440x105x34mm

Βάρος: 6.5kg

 

Αντιπρόσωπος: ETYT, τηλ. 210 6206288

Τιμή: 429 ευρώ (black), 429 ευρώ (silver)

Το άρθρο είναι από τον Δημήτρη Ελευθερίου και δημοσιεύεται στο YELLOWBOX που κυκλοφορεί στα περίπτερα._YB