Skip to main content

Η Renata TEBALDI  (1 Φεβρουαρίου 1922 -19 Δεκεμβρίου 2004) γεννήθηκε στην πατρίδα του Ροσίνι, το Πέζαρο. Η Tebaldi ήταν “lirico-spinto soprano” και ήταν πολύ δημοφιλής στη μεταπολεμική περίοδο και ήταν ιδιαίτερα εμφανές ότι είναι ένα από τα αστέρια της Λα Σκάλα και της Μητροπολιτικής Όπερας. Είχε μία από τις πιο όμορφες φωνές του 20ου αιώνα, ενώ ο Ιταλός μαέστρος Arturo Toscanini επαίνεσε τη φωνή της Tebaldi ως ” la voce d’angelo ” (“η φωνή ενός αγγέλου”), ενώ ο διευθυντής μουσικής της La Scala, Riccardo Muti, συνόψισε την Tebaldi ως “μία από τις μεγαλύτερες ερμηνεύτριες, με μια από τις πιο εξαιρετικές φωνές στον τομέα της όπερας.”

Ξεκίνησε να τραγουδά σε εκκλησιαστική χορωδία και ξεκίνησε άμεσα και μαθήματα τραγουδιού. Τα ίδια χρόνια που η συνομήλική της Μαρία Κάλλας τραγουδούσε τους πρώτους πρωταγωνιστικούς της ρόλους στην κατοχική Αθήνα, εκείνη πρωτοεμφανιζόταν στο επαρχιακό Ροβίγκο ως Ελενα στον «Μεφιστοφελή» του Μπόιτο (1944) και λίγο αργότερα προκαλούσε αίσθηση ως Δυσδαιμόνα πλάι στον διάσημο Φραντσέσκο Μέρλι στην Τεργέστη (1946).

Όπως η Κάλλας, τα πρώτα χρόνια, η Τεμπάλντι ερμήνευε ρόλους σε όπερες του Βάγκνερ- στα ιταλικά-  όπως ήταν τότε σύνηθες. Η Έλζα της στον «Λόενγκριν» υπήρξε περιζήτητη: πρωταγωνίστησε στην όπερα αυτή σε Πάρμα, Μπολόνια, Φλωρεντία, Ρώμη, Βερόνα. Επιπλέον, περιλάμβανε στο ρεπερτόριό της τον «Τάνχωυζερ» και τους «Αρχιτραγουδιστές της Νυρεμβέργης».

Το 1950, έπειτα από επιμονή του Τοσκανίνι, ερμήνευσε την Αΐντα στη Σκάλα, σε μουσική διεύθυνση του Αντονίνο Βότο με συμπρωταγωνιστή τον Μάριο Μόνακο. Λίγα χρόνια αργότερα θα «δάνειζε» τη φωνή της στη Σοφία Λόρεν, που υποδύθηκε την Αΐντα στον κινηματογράφο, ενώ το 1959 θα ηχογραφούσε την όπερα δεύτερη φορά, τώρα υπό τον Κάραγιαν.

 width=

Renata Tebaldi, 1961

Να σημειώσουμε ότι, σε ορισμένες παραστάσεις εκείνης της ιστορικής «Αΐντας» του 1950, την Τεμπάλντι αντικατέστησε η ανερχόμενη και ιδιαίτερα φιλόδοξη Μαρία Κάλλας.

Η  Τεμπάλντι το 1955 μετακόμισε μόνιμα στις ΗΠΑ, όπου επί περίπου μιάμιση δεκαετία υπήρξε το αδιαμφισβήτητο αστέρι της Μητροπολιτικής Όπερας της Νέας Υόρκης. Πρωταγωνίστησε σε περισσότερες από 270 παραστάσεις και έγινε γνωστή ως «Miss sold-out».

Μέχρι το τέλος της καριέρας της, η Tebaldi είχε τραγουδήσει σε 1.262 παραστάσεις, 1.048 ολοκληρωμένες όπερες και 214 συναυλίες.

Η Tebaldi αποσύρθηκε από τη σκηνή της όπερας το 1973 ως Δυσδαιμόνα στον Βέρντι «s Otello στο Metropolitan Opera , τον ίδιο ρόλο που έκανε το ντεμπούτο του εκεί σχεδόν 20 χρόνια πριν. _ΥΒ